torsdag

Pærevælling

Pærevælling, en af mine gamle favoritter, kan sagtens laves på dåsepærer. Ja faktisk er dåsepærer bedst til denne skønne vælling.
Jeg kan ikke komme i tanke om, hvor jeg har fået den som barn, men den har fulgt mig gennem hele livet. Jeg laver den stadig med største fornøjelse.


PÆREVÆLLING

75 g byggryn
1 L sødmælk

1 ds. henkogte pærer (deles i kvarte)
Bring mælken i kog og drys byggrynene i under omrøring.
Kog vællingen en lille time og tilsæt pærerne et kvarter, før vællingen er færdig.
Nu kunne de fleste vel bringes til at tro, jeg har dårlige tænder og ikke kan tygge maden, når de ser de mange opskrifter på skemad. Det er ingenlunde tilfældet. Det er heller ikke fordi, det som regel er billige retter at frembringe, men simpelthen fordi jeg elsker skemad og altid har gjort det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.