tirsdag

Saltstegte sild fra Bornholm

Saltstegte sild fra Bornholm er en dejlig egnsret, som jeg har tiltusket mig fra min gode ven Kjeld Brandt.

SALTSTEGTE SILD

Spegesild (udvandes)
Rugmel til panering
Smør til stegning

1 Portion Stegte, bløde løg

Udvand den spegede (saltede) sild i 24 timer med e'et vandskift undervejs.
Silden bredes ud og vendes i rugmel.Steges i rigeligt smør i et par minutter på hver side.

De saltstegte sild spises dampende varme på rugbrød med bløde løg og evt. rødbeder.
Hertil sød sennep.

Der anbefales en snaps til de saltstegte sild.

Den ser velegnet ud til frokostbordet i julen.

Har I opskrifter som huskes fra barndommen,må I gerne sende dem til mig. Evt. ledsaget af små fortællinger, som huskes i forbindelse med den pågældende ret.
Jeg vil udgive jeres indlæg her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.