tirsdag

Irsk stuvning

Irsk Stuvning stiftede jeg for første gang bekendskab med hos kusine Lissie i en alder af ca. 10 år. Hvor Lissie havde opskriften på Irsk stuvning fra, ved jeg ikke, men jeg husker at den smagte dejligt.
Senere, meget senere, lavede jeg selv Irsk stuvning til min egen familie. Nogen egentlig opskrift havde jeg ikke, men det gik helt godt efter hukommelse.

Irsk stuvning er en rigtig god måde, at give familien grøntsager på, - især hvis de ikke er meget for kål og deslige.

IRSK STUVNING

1 Hvidkål, snittet
6-7 gulerødder i skiver
10 kartofler i skiver
500 g fersk eller røget, stribet flæsk, skåret i tern
salt, peber
vand
mgr. eller olie til bruning

Alt er på slump og kan nemt varieres i mængde.
Begynd med at brune flæsket i en stor gryde. Tilsæt hvidkål, gulerødder og kartofler mellem hinanden. Krydr med salt og peber. Hæld en lille sjat vand ved, så retten kan stå at småsimre i ca. 1 god time.
Rør retten godt igennem før servering.

Server Irsk stuvning med rugbrød og sennep til.

VELBEKOMME

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.