torsdag

Fru Schultz kage

I 1957 i en alder af 10 år, skrev jeg bag i min bog til skolekøkkenet, opskriften på Fru Schultz Kage.
Fru Schultz var en dame moster af og til havde på visit. Ligesom jeg ofte besøgte moster og onkel, - ja når som helst, jeg fik lov. Det skete jeg besøgte fru Schultz sammen med moster. Ved de lejligheder blev der ofte serveret en dejlig skærekage, som jeg altså fik lov til at skrive af.

FRU SCHULTZ KAGE

250 g smør
150 g sukker
500 g mel
1 bagepulver
1/2 kop vand

Fyld :
1 plade hk. kogechokolade
rosiner
evt. revet citronskal eller nogle dråber mandelessens

Smør og sukker røres hvidt. Mel tilsat bagepulver røres i. Når det er rørt sammen, kommes 1/2 kop vand i.
Tilsæt hk. chokolade, rosiner og evt citronskal eller mandelessens.

Fyldes i smurt form og bages. Jeg vil tro 3/4 time ved 200 grader som til andre formkager.
Prik i den med en gaffel. Når den ikke hænger ved mere, er den færdig.

VELBEKOMME

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.